söndag 4 september 2011

Svenska mässan


















Igår åkte jag till svenska mässan för att gå på den vegetariska "bra mat mässan". Med mig hade jag min vegetarian och vän Emelie, peppade och redo för all inspiration gick vi in... Och ja, jag älskar mässor! Trots det så levde den inte riktigt upp till mina förväntningar. Jag måste säga som köttätare hade jag uppskattat mer grönsaksodlare och självplocksutställare istället för de otaliga snabbprodukter och köttsubstitut som dukats upp... Jag förstår varför, men jag hade önskat mig lite mer grön inspiration för att få oss köttätare att vilja äta mer vegetariskt utan att behöva köpa massa dyra specialvaror. Raw food verkar vara stort och det fanns mycket kunskap att finna för den som gillar den tanken, tyvärr är det inte riktigt min grej... jag gillar att njuta och raw food går jag inte igång på, än. Men jag är glad jag gick dit och gav mitt stöd. Tacka vet jag lejonet och björnen som ställde ut med sina härliga sorbeter, Mums!

Rawfood med Erica Palmcrantz Aziz
Hung Fat - Min bästa asiatiska butik, Östra Hamngatan 19


2 kommentarer:

  1. Kan inte annat än hålla med! Vi diskuterade mässan med Tobbes syster och sambo, som båda två är vegetarianer. Och ingen av oss var liksom.. Överförtjust. Jag hade förväntat mig mer inspiration, och mer produkter man kanske inte hittar överallt. Men det var liksom.. Inget nytt? Jag hade sett fram emot raw food, och hoppats att det skulle finnas mer att smaka av. Men liksom, champnijoner och groddar? Inte så mycket att hurra över. Jag och Tobbe hade gärna önskat att dom hade mer matservering eller något slags fik, där man kunde köpa olika rätter och kanske lite fika a la raw food. Men men, vi konstaterade ändå att det var kul att ha varit där, och frossat i yoghurt.. :P Vi måste ses snaart! Puss

    SvaraRadera
  2. Ja precis, får längta till den vanliga mat mässan istället.. men det var varje fall bättre än att ligga hemma på soffan... ses måste vi verkligen göra!

    SvaraRadera