lördag 10 maj 2014

Restauranger

De senaste veckorna har vi lyckats komma iväg och äta ute på tu man hand. Första nöjet var på Peacock Dinner Club. Som serverar asiatisk mat på ett lite annorlunda sett. Jag hade varit och ätit där förut och kände att Alex måste få smaka detta. Vi åt deras Open Dinner Set no 1. Då kommer de ut med sushi, dumpling och andra smårätter, så man får nya rätter hela tiden in till bordet och man går där ifrån nöjd och proppmätt! 


Sen i helgen slog det till igen, vi tog ett av våra presentkort från bröllopet (vi fick två!) och gick till restaurangen Magnus & Magnus. 

Vi kan väl säga att vi inte blev besvikna! Längtar redan till då vi ska nyttja vårt andra presentkort, de var mycket trevlig service och vi fick förlänga vårt andra presentkort så vi inte skulle känna oss stressade. Härligt!
Och maten, jag ska låta bilderna tala för sig själva och be er besöka hemsidan för meny, det ångrar man inte vill jag lova!





2 kommentarer:

  1. Peacock har jag ju besökt, tack vare dig! Gott var det. Jag hade dock önskat att jag från början vetat om hur många rätter som kom in. Hela sällskapet kände en viss ångest efter några rätter, att det skulle vara det sista. Det var små portioner så det krävdes många för att mätta. Hade jag vetat antalet från början hade jag slappnat av mer. Glupsk som jag är!

    Ps, Jag blev supermätt!

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag vet, det är lite jobbigt första gången... jag var lugn denna gång, då jag viste att jag skulle rulla där ifrån ;-)

      Radera