söndag 28 april 2013

Bloggforum och inlägg 100!

Vi firar inlägg nr 100(!) med den eminenta matbloggsträffen i helgen.
Bloggforum på Radisson Blu Riverside Hotel som nyss öppnat upp portarna. Där åt vi gott, minglade, nätverkade och hade det allmänt mycket fint!






Min ytterst trevliga nyfunna vän Malin som i Malins Diner, delade ett rum på hotellet. Det funkade utmärkt, inga nakenchocker, inga för höga snarkningar (hoppas jag..) och efter lite hårtorkspanik löste sig även detta.

Träffade även gamla som nya vänner i Amy, Emmy, CeciliaAnna & Karin

Maten på restaurangen Cuckoos Nest, med tydlig inspiration från filmen A Beautiful Mind, var god! Fin hemsida också!







Champagnen från HATT et SÖNER var lyxig och med minibubblor som den skulle vara. Sen känns det ju alltid lite extra högtidligt att dricka champagne en måndag...

Vi gick chiliskola med Santa Marias, Malin och Anna, vilket var intressant och lärorikt. Blev peppad på att använda de chilikryddor vi fick med oss hem i både det ena och det andra. Klicka Här för att komma till Santa Marias blogg och recepten på de heta godsakerna vi smakade på.



Vi fick höra storyn bakom både Bejing8, som senare även bjöd på finfin dumplinglunch, helt i min smak! Samt Kock & Vin med allt vad deras lokalproducerade koncept innebär.



Häägen-Dazs bjöd på deras nya glass Salted Caramel... gah!


Ja, det var en fin helg och jag har varit mätt sedan dess...


4 kommentarer:

  1. Jisses Beata, jag är väldigt stolt och "impad"!!
    Snacka om att ni delar goda vibbar!! Kramis!

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad mysigt vi hade det. Inga skandaler alls faktiskt, jag brukar både gnissla tänder och prata i sömnen annars.

    Härligt att återuppleva "gamla" minnen!

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag brukar inte heller vara helt skandalfri, så det var ju bra ;-) Kram!

      Radera